Reklama w gazetach

0
78

Reklamy w gazetach są tak stare jak sama reklama. Chociaż jest to odwieczna metoda reklamy, wciąż otrzymuje tę samą odpowiedź i odnosi duże sukcesy. Zarówno małe, jak i duże firmy nadal wybierają tę metodę, aby promować swoje produkty i usługi. Zapytaj ich, a prawie sto procent reklamodawców wybrałoby gazety jako główne medium reklamowe.

Pomimo zarejestrowanego spadku liczby egzemplarzy gazet i reklam w gazetach, czytają je miliony ludzi przy śniadaniu. Tempo wzrostu cen za umieszczanie reklam w gazetach gwałtownie rośnie w porównaniu z radiem, telewizją i billboardami. Głównym celem powinno być zwrócenie pożądanej uwagi z reklamy i wyjście konkurenta. Należy wziąć pod uwagę różne czynniki i podjąć środki w celu zapewnienia sukcesu przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów.

Wielu reklamodawców, którzy reklamują się za pośrednictwem gazet, projektuje własne reklamy bez wcześniejszego szkolenia. Doprowadziło to do wzrostu liczby sprzedawców detalicznych, którzy uważają, że zrobienie przez nich reklamy jest jedynym sposobem na jej prawidłowe działanie. Takie podejście pozwala zaoszczędzić dużo pieniędzy i jest dobre dla małych firm, tylko jeśli docierają one do właściwych klientów. Jednorazowy koszt umieszczenia małej reklamy wynosi 150 USD, dlatego należy podjąć środki, aby skutecznie je umieścić. W gazecie nie trzeba zamieszczać reklamy na całej stronie. Jeśli są inteligentnie zaprojektowane, nawet reklama na pół strony może zdziałać cuda; zaoszczędzone pieniądze można wykorzystać do jednoczesnej reklamy w innych mediach, takich jak radio, strony internetowe itp.

Zastosowanie kolorowej czcionki może wielokrotnie pomnożyć koszt i nie jest warte zwrotu. Jeśli budżet jest niski, a sprawa jest wystarczająco pewna, czarna czcionka będzie w porządku. Stali czytelnicy codziennie czytają gazety; dlatego codzienne umieszczanie tej samej reklamy w tym samym artykule nie ma sensu. Reklama może być umieszczana codziennie w różnych artykułach. Częstotliwość może być trzy razy w tygodniu dla konkretnej gazety. Ale rośnie liczba czytelników w weekendy, więc można zainwestować więcej pieniędzy w umieszczenie reklamy w edycji weekendowej. Nie zawiedź się, jeśli cała powierzchnia reklamowa zostanie sprzedana w weekend. Wstaw ulotki między stronami gazety.

Ponieważ wielu reklamodawców będzie publikować swoje reklamy w weekendy w lokalnej gazecie, a szanse na to, że reklama się zgubi w chaosie, konwencje mogą być nieco przekręcone, aby pokonać konkurencję. Umieść kupon ofertowy w redakcji w połowie tygodnia i zapłać lokalnej stacji za reklamę i rozmowę o ofercie w ich słynnym programie. Poproś ich, aby wyraźnie wspomnieli o kuponie umieszczonym w gazecie. Z codziennych czytelników tylko kilka z nich przegląda całą gazetę. Większość z nich wyświetla pierwszą i ostatnią stronę. Zamiast więc zamieszczać reklamę trzy razy w tygodniu na środkowych stronach, zainwestuj w umieszczanie reklamy na pierwszej lub ostatniej stronie gazety, raz w tygodniu. Większość gazet nie zapewnia ochrony konkurencji, to znaczy reklama firmy może być umieszczona obok reklamy jej konkurenta.

Każdego roku zmniejsza się liczba lokalnych gazet. W Stanach Zjednoczonych codziennie funkcjonuje tylko około tysiąca gazet. Miejscowi ludzie polegają teraz na cotygodniowych gazetach lub gazetach w lokalnej sekcji. Czasami tylko jeden wydawca kontroluje wiele lokalnych gazet. Gazety dla wszystkich miejscowości drukowane są w jednym miejscu, przy zmianie tylko pierwszej strony. Podczas reklamowania się w takich publikacjach należy zadbać o to, aby docierać do docierających odbiorców. Cały wysiłek i pieniądze są marnowane, jeśli dotrze do niewłaściwego klienta, a wynik może zostać utracony. Mieszanie różnych mediów zamiast jednego na reklamę to inteligentne podejście. Można zająć się wadami drugiego i pracować w tandemie, aby ogólna kampania reklamowa była ogromnym sukcesem.