Wskazówki i porady dotyczące samodzielnego wydania książki

0
66

Stanie się pisarzem zdarza się raz w życiu. Gdy tylko opublikujesz swoją pierwszą książkę, na zawsze zostaniesz jej autorem. I bez względu na to, ile dodatkowych książek piszesz, ta etykieta nigdy się nie zmienia. Interesujące jest to, że masz to samo oznaczenie, niezależnie od tego, czy książka została wydana przez jednego z gigantów branży, takich jak Penguin czy Random House, czy też została wydana przez ciebie. A ponieważ proces samodzielnego publikowania jest o wiele łatwiejszy niż skłonienie jednego z gigantów branży do zaakceptowania Twojej propozycji książki, proponuję zrobić pierwszy sam.

Jednym z trików tego procesu jest zarejestrowanie fikcyjnej nazwy firmy, która brzmi jak firma wydawnicza, a następnie użycie jej jako właściciela praw autorskich do książki. Nadal publikujesz własną książkę, ale wygląda na to, że korzystałeś z prawdziwej firmy wydawniczej, zwiększając wiarygodność gotowego produktu. Pomyślałbym o królewsko brzmiącej nazwie i używałbym jej. Ćwiczenie będzie kosztować około 50 USD, ale ogromnie doda się do ostatniego kawałka.

W rzeczywistości istnieją tysiące mniejszych niezależnych firm wydawniczych i nikt na świecie nie zna ich wszystkich. Powodem tego jest to, że twoja fikcyjna nazwa firmy nie musi być rozpoznawalną nazwą, taką jak Penguin lub McGraw Hill. Może to być inna nazwa, o której nikt wcześniej nie słyszał. Ważne jest to, że wydaje się, że książka została wydana przez legalną firmę wydawniczą, która jest właścicielem praw autorskich.

Oczywistą zaletą samodzielnego publikowania własnej książki jest to, że nikt nie musi akceptować wysiłku. W każdym innym wydawnictwie musisz wysłać propozycję i poprosić kogoś innego o odpowiedź tak lub nie. Dzięki autopublikowaniu masz pełną dyskrecję własnej pracy. Minusem jest to, że możesz ostatecznie opublikować źle napisany lub źle edytowany utwór. Ale zaletą jest to, że nikt nie może odmówić.

Zarobisz także więcej pieniędzy na poszczególnych książkach, gdy sam opublikujesz. Jeśli korzystasz z tradycyjnego wydawcy, możesz zarobić tylko dolara za każdą sprzedaną książkę. Reszta trafia do różnych uczestników procesu, faktycznych kosztów drukowania i dystrybucji detalicznej. W przypadku samodzielnego publikowania jedynym dostawcą jest Ty, dzięki czemu zyskujesz znacznie większy udział w cenie sprzedaży.

Warto zauważyć, że większość książek publikowanych dziś jest wydawana samodzielnie. Warto również zauważyć, że większość tych książek sprzedaje mniej niż 30 egzemplarzy każda. Na szczęście w ostatnich latach technologia drukowania poczyniła ogromne postępy i możesz zamówić swoje książki pojedynczo, dzięki czemu początkowe koszty druku będą już przeszłością. Niemniej jednak zyskasz znacznie więcej, jeśli sprzedasz dużo kopii.

Oczywiście, marketing Twojej książki jest twoją odpowiedzialnością, a Tactical Execution zapewnia wiele rozwiązań wdrożeniowych, które mogą pomóc Ci w przekazaniu wiadomości i wzbudzeniu zainteresowania. Rozwiązania obejmują zarówno strategie offline, takie jak warsztaty i komunikaty prasowe, jak i strategie online, takie jak marketing artykułów i zakładki społecznościowe. Odwiedź stronę internetową, aby uzyskać dostęp do wszystkich bezpłatnych dostępnych tam zasobów.